Torkel Öhman är CTO på Amanda AI och har byggt grunden för Amanda AI:s system.

Artificiell intelligens banar väg för framtidens annonsering

Det traditionella sättet att annonsera på är tidskrävande och begränsat. Det bygger idag till stor del på tidskrävande manuell hantering av stora mängder data. Innovativa lösningar tar nu över och visar att AI är framtiden. Amanda AI leder innovationen inom det automatiserade digitala segmentet och har under fyra år fått förtroendet av över 300 kunder över hela världen.

Det traditionella sättet att annonsera på är tidskrävande och begränsat. Det bygger idag till stor del på tidskrävande manuell hantering av stora mängder data. Innovativa lösningar tar nu över och visar att AI är framtiden. Amanda AI leder innovationen inom det automatiserade digitala segmentet och har under fyra år fått förtroendet av över 300 kunder över hela världen.

– Vi vill förbättra din marknadsföring genom att ompröva hur den görs och skapa nya, effektivare sätt att hantera digital reklam, säger Torkel Öhman, CTO och medgrundare av Amanda AI.

Amanda AI föddes ur ett missnöje kring de digitala verktyg som fanns tillgängliga på marknaden och en övertygelse om att digital annonsering var perfekt att automatisera. Torkel Öhman och övriga grundare av Amanda AI övertygades om att de tänkte rätt när de drev ett projekt där hypotesen var “att ju fler timmar en person optimerade annonser desto bättre resultat fick man till”. Och han fick rätt.

– Jag blev förvånad över det positiva resultatet testet gav, men kanske ännu mer överraskande var det faktum att ingen ännu hade lämnat över denna tidskrävande och otroligt monotona uppgift till en dator.

Nya incitament driver innovation

Digitaliseringen har lett till mycket ny innovation inom många branscher, men annonsmarknaden har släpat efter.

– Det har inte funnits incitament för de stora byråerna, som tar betalt per timme, att gå över till automation. Men det är just innovativa lösningar som kommer att förändra branschen, det är jag övertygad om. Det finns potential att göra så mycket mer idag med hjälp av molnlösningar, AI och maskininlärning, menar Torkel Öhman.

Amanda AI:s toppmoderna reklamrobot hjälper idag företagets kunder att utföra upp till fem miljoner optimeringar dagligen – en otrolig fördel för även de mest ambitiösa digitala strateger.

– Idag hjälper automatisering och maskininlärning våra kunder att öka försäljning genom att nå ut med rätt produkt, till rätt person, vid rätt tillfälle på ett mycket kostnadseffektivare sätt. Våra kunder kan istället fokusera på att arbeta mer strategiskt samtidigt som de sparar både tid och pengar, avslutar Torkel.

– Coachingen handlar om att hitta lösningar på kvinnors problem, vi jobbar med att skapa beteendeförändringar på ett hållbart vis både fysiskt och psykiskt. Vi hjälper och vägleder, säger Olga.

Skräddarsytt för att passa alla
Med hjälp av den användarvänliga appen har man enkel tillgång till sitt personliga kost- och träningsschema som anpassas helt efter egna preferenser. På så sätt finns möjlighet att följa videoinstruktionerna för träningen var som helst, inne som ute. Appen har flera unika funktioner, där coaching-verktyget är ett exempel på detta. Med verktyget kan man få stöd och hjälp med träningen om det behövs. På så sätt banar Trainimal väg för att allt fler ska skapa förändringar för att bli sitt bästa jag.

Amanda AI är en automatiserad digital marknadsföringstjänst för att skapa och skala dina annonser på Google och Meta. Genom att ta bort det manuella jobbet som annonsering innebär kan de effektivisera och optimera digital annonsering i större utsträckning, vilket innebär ökad lönsamhet för sina över 300 kunder.

Läs mer om Amanda AI och vad de kan erbjuda