Betalning som en central del i affärsprocessen

Inter Payment Nordic AB (Interpay) levererar allt från olika kassalösningar till betalningsterminaler med integrerade Androidkassor. Det senaste är rena mobiltelefoner som kan ta emot kort och olika app-baserade betalningslösningar, samtidigt som de kan användas som vanliga telefoner. Men även vanliga standard terminaler fristående och kassa-kopplade.

Flexibilitet och hög service blir allt viktigare och nya mobila allt-i-ett-terminaler är viktiga verktyg för att effektivisera affärsprocesserna.

- Betalningen är naturligtvis en central del av affärsprocessen, men många betalningslösningar har traditionellt varit tidskrävande och krångliga. Företag kan spara både tid, pengar och energi genom olika smarta fasta och mobila kassa-enheter som har integrerade betalningsfunktioner, säger Douglas Oest, affärsutvecklare.

Terminalen integreras direkt med kassan i molnet
Tillsammans med PAX Technology, en av världens ledande leverantörer av betalterminaler, erbjuder Interpay flera effektiva och moderna betalningslösningar som förbättrar och strömlinjeformar betalningsprocessen.

– Vår senaste enhet är rena mobiltelefoner med öppna Androidmiljöer – PayDroid – som kan ta emot kort och olika app-baserade betalningslösningar, samtidigt som de kan användas som vanliga telefoner.

En annan innovativ lösning från Interpay är att betalterminalerna integreras direkt med kassan i molnet för sömlös synkronisering.

- Detta gör att kassafunktionen kan tas ner på vilken enhet som helst och konstant vara synkroniserad med betalterminalen. Dessutom lanserar vi de största kinesiska och ryska betalsätten i Sverige, WeChatt, Alipay och MIR.

Breddar sig ytterligare
Douglas berättar att Interpay även satsar stort på så kallade ”unattended terminals”, alltså självserviceterminaler. De är optimerade för s.k. laddstolpar, varuautomater, kioskmaskiner eller hela butiker gjorda för obemannad försäljning. Interpays senaste produktlansering är världens första Androidbaserade unattended terminal. Förutom olika betalsätt som VISA, MASTERCARD, Swish samt stöd för MIFARE-standarden kan man lägga in produktsortiment, menyer eller valfritt tjänsteutbud direkt i terminalen. Detta gör terminalen till en ”one-stop-shop” för alla obemannade verksamheter.

– Vi har tagit fram ett fantastiskt system för kraftfulla kiosklösningar med BackOffice och Tokeniserings-funktioner med en holländsk partner. Samt en Android terminal med en internationell partner. Alla dessa nya smarta paketeringar av våra moderna betallösningar kommer inte bara att revolutionera hur vi tar betalt idag, utan har goda förutsättningar att skapa helt nya affärskoncept och processer, avslutar Douglas. 

Presenteras av: 

Inter Payment Nordic AB, (Interpay)
Interpay grundades 2016 i Täby.
6 stycken anställda + 10st IT-utvecklare knutna till bolaget.

Läs mer här