Personlig assistans med fokus på utbildning och familjär kontakt

Jengla Omsorg har ett stark fokus på utbildning och handledning av assistenter för att säkerställa att assistansen utförs med hög kvalitet. Rickard Grann, HR- och administrativ chef på Jengla Omsorg, berättar att de inte ser några genvägar till assistans med hög kvalitet – och därför erbjuder de verktyg och stöd som ska hjälpa personliga assistenter i deras dagliga arbete.

– Vi har löpande handledning och anordnar betalda, skräddarsydda utbildningar för samtliga av våra assistenter i varje uppdrag, säger Rickard.

Han berättar vidare att man som kund kan känna sig trygg med att anlita Jengla Omsorg då vi organiserat oss så att vi har en nära och familjär kontakt med såväl kunder som assistenter, ingen skall känna sig som ett kundnummer eller anställningsnummer.

– Alla som arbetar centralt hos Jengla Omsorg har antingen egna erfarenheter av personlig assistans eller lång erfarenhet inom olika LSS-verksamheter och vi ser och förstår alla de utmaningar som finns med assistans. Alla har också lång erfarenhet av rekrytering och tillsammans med bra rekryteringsverktyg utför vi träffsäkra rekryteringar.

Presenteras av:

Jengla Omsorg har kontor i Malmö, Stockholm och Stenungsund (Göteborg). 500 medarbetare fokuserar på att genom nära samarbete med våra uppdragsgivare och omfattande utbildning och handledning för assistenter, erbjuda en hög kvalitet i assistansen.

Läs mer här